Τετάρτη 7 Νοεμβρίου 2007
Λεξικον Αα μερος α'
Ο ποιητης της πλατειας ειναι παραξενος ανθρωπος. Οτι εχει σχεση με το γραφτο λογο το θεωρει ανεπαρκες. Απο την ποιηση μεχρι τις σημειωσεις στα ημερολογια και απο τις ιατρικες μελετες μεχρι τα γκραφιτι στους δρομους μπορει να σου αναφερει ενα κατεβατο απο λαθη, παραληψεις, απροσεξιες, τσαπατσουλιες, κινητρα, λαϊκισμους ή υπερβολες.
Το ιδιο συμβαινει και με τα λεξικα. "Ποτε δεν καταλαβα" λεει "ποια πρεπει να ειναι η διαφορα του σκοπου μεταξυ ενος λεξικου και μιας εγγυκλοπαιδειας. Και οι δυο υποτιθεται οτι πρεπει να προσπαθουν να βαλουν καλυτερα την λεξη στο κεφαλι του αναγνωστη τους. Ομως κανενα απ'τα δυο δεν το πετυχαινουν. Το ενα, απλως, καλυπτει τις αδυναμιες του αλλου.
Το λεξικο προσπαθει να περιγραψει ορθολογικα μια λεξη, αλλα τοο κανει τοσο λακωνικα, τοσο βιαστικα, τοσο ψυχρα που χανεται τελειως η αιγλη της λεξεις. Ενας που δεν ξερει τι ειναι η αγαπη, ας πουμε, δεν θα καταλαβει τιποτα απο την ζεστασια και την τρυφεροτητα της λεξης "αγαπη" αν του πεις "συναισθημα που χαρακτιριζεται απο φιλικη διαθεση, αγαθες προθεσης και ανιδιοτελες και εντονο ενδιαφερον." Χαιρω πολυ! και μενα με λενε Σωκρατη. Καταλαβες τιποτα για την προσωπικοτητα μου;
Απο την αλλη οι εγκυκλοπαιδειες αφου κανουν μια εισαγωγει κλεμενη απο καποιο λεξικο, αρχιζουν... η σημασια της αγαπης, η ιστορια της αγαπης, μεγαλες αγαπες της ιστοριας, ιατρικη εξηγηση της αγαπης, ειδη αγαπης, χριστιανισμος και αγαπη, η αγαπη για τον συγχρονο ανθρωπο... και ενα σωρο αχριστες πληροφοριες που δεν σε βοηθανε καθολου να νοιωσεις (και οχι απλα να καταλαβεις) το νοημα, την ψυχη, την δυναμη της λεξεις."
Ετσι ο ΠτΠ αποφασισε να γραψει ενα λεξικο οπου θα προσπαθησει να καλυψει αυτο το χασμα. Η γνωμη μου ειναι οτι ουτε εκεινος το πετυχαινει, αλλα, αν τον συναντησετε, μην του πειτε οτι το ειπα εγω γιατι θα μου θυμαωσει.
Και οπως ολα τα λεξικα ετσι και αυτο εχει την κακια συνηθια να αρχιζει απο το Α:
Αβροτητα: το ειδος πολιτισμενης συμπεριφορας που οι μελετητες τις αστικης ζωης αποδιδουν στους κατοικους ολων των πολεων, πλην της Αθηνας. Η συνηθεστερη εκφρασει της αμροτητας συμπυκνωνεται στις λεξεις: " εκλιπαρω την συγνωμη σας", εντελως ασυμβατες με την περιφρονηση των δικαιωματων του αλλου.
Αγιος: ενας νεκρος αμαρτωλος σε αναθεωρημενη εκδοση.
Αδαης: το προσωπο που αγνοει ορισμενες απο της γνωσεις που κατεχεις καλα ενω κατεχει καποιες αλλες που αγνοεις εντελως.
Αδιακρισια: γυναικειο εγκλημα.
Αδικια: το ελαφρυτερο στα χερια και βαρυτερο στους ωμους φορτιο, απ'ολα οσα ριχνουμε στους αλλους και κουβαλαμε οι ιδιοι.
Αερας: Θρεπτικη ουσια εμπλουτισμενη με μπολικη Θεια Προνεια, για να παχαινουν οι φτωχοι.
Αθανασια: Ενα παιχνιδι που οι ανθρωποι το θελουνε πολυ
Κλαινε, φωναζουνε γονατιστοι
Λενε ψεματα, θεωρητικολογουν,
παλευουνε, λογομαχουν
Και προκειμενου δικοτους να το κανουν
ειναι ετοιμοι μεχρι να πεθανουν
Αθεϊσμος: Για τους προοδευτικους εξιλεωση. Για τον κληρο ο μπαμπουλας.
Ασιοδοξια: Θεωρια ή πεπειθεση συμφωνα με την οποια: ολα ειναι ωραια(συμπεριλαμβανομενων των ασχημων ) και ολα ειναι καλα(ιδιως τα κακα) κι ολα ειναι σωστα ετσι λαθος που ειναι.
Αισχρολογια: Η επικριτικη γλωσσα με την οποια εκφραζεται καποιος για μας.
Άκαδημία: Αρχαιο σχολειο, στο οποιο διδασκαν ηθικη και φιλοσοφια.
Ακαδημία: Συγχρονο σχολειο στο οποιο διδασκουν ποδοσφαιρο
Ακαδημία: Κ.Α.Π.Η. λογοτεχνών και επιστημόνων δευτέρας διαλογής, που επειδή βαριούνται να κάνουν εκδρομές, κάνουν διαλέξεις.(A.F.Marx)
Αλλαχ: Ο ενας και μοναδικος Θεος των μουσουλμανων, που ειναι εντελως διαφορετικος απο τον εναν και μοναδικο Θεο των Χριστιανων, των Ιουδαιων και εν γενει των υπολοιπων
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
1 σχόλιο:
πες στον ποιητή της πλατείας ότι έχουν ενδιαφέρον οι εναλλακτικές ερμηνείες του(ε..ας το πούμε έτσι!).περιμένω να δω την ερμηνεία στη λέξη άνθρωπος!
καλή αρχή και καλή συνέχεια!
Δημοσίευση σχολίου